Jan 14, 2010

Araba Koltugu Ne Zaman One Bakmali??

Gecenlerde araba koltugunda cocugu tutmanin ne denli zor oldugundan bahsetmistim. Bu zorluk araba koltugu arkaya baktiginda bebek disariyla ilgili pek bir sey goremediginden ikiye katlaniyor genelde. Yine ABD'deki kurallara gore 1 yasa gelene kadar araba koltugunun yonu arkaya bakmali. Birkac gun once nette araba koltuklarina bakiyordum cunku Zumramin 1 yasini doldurmasina az kaldigi icin one bakacak bir araba koltugu almamiz gerekiyordu. Ancak o arada bu konuyla ilgili bir makele gordum ve onu okuduktan sonra almayi biraz ertelemeye karar verdim. Yaziyi doktor bir anne yaziyordu. Ve mumkun oldugu kadar bebegi arkaya bakan araba koltugunda oturtmanin cok faydali olacagindan bahsediyordu. Yazi ingilizce tibbi terimleri kullandigindan tam olarak anlamadim ancak koltuk one bakan bir durumda olasi kaza aninda veya ani bir frende cocuk one dogru guclu bir ivmeyle itileceginden omuriligine zarar geliyormus. Ama bu durum koltuk arkaya dogru baktiginda olmuyormus. Anlattiklari gayet mantikli geldi zaten ilk etapta arkaya bakmasinin nedeni de guvenlik. Kendisi 2 yasina kadar cocugunu arkaya bakan koltukta oturtmus. Hatta diyordu ki "Eger bebeginiz halen kullandiginiz koltugun max agirlik kapasitesini gectiyse bile arkaya bakan yeni bir araba koltugu alin inanin buna deger". O yuzden ben de simdilik arka cami izlemeye devam karari aldim. Bakalim bu karara Zumracik ne diyecek:)

No comments:

Post a Comment