Oct 17, 2010

Mama sandalyesi gerekli midir?


Bu soru mama sandalyesi almadan once kendime sordugum soruydu. Cunku karsiniza o kadar cok cesit sunuluyor ki hangisine gercekten ihtiyaciniz var sasiriyorsunuz. Sonucta herkes yavrusu icin en guzelini istedigi icin "yemedim yedirdim, giymedim giydirdim" modunda her seyi ama her seyi almak istiyorsunuz:)) Tabi burda yine dengeli hareket devreye giriyor ve basa donuyorsunuz "Bu gercekten gerekli mi?"

Tabi bu soru da yeterli olmuyor. Cunku dedigim gibi cok fazla cesit var. Mesela kumasinin kalitesine, onundeki tepsinin cikip cikmamasina, arkaya yatip yatmamasina, yuksekliginin ayarlanip ayarlanamasina, cocuk tepindigi zaman sukunetini koruyup devrilip devrilmemesine ve tabi markasina gore fiyat oldukca degisiyor.

Zannedersem Zumra 5 aylik falandi biz aldigimizda (bakiniz: resim). Gerekli oldugunu dusunerek almistim ve yanilmamisim. Neredeyse minik kusum 2 yasina girecek hala tam randuman kullaniyoruz. Hem de kumasi cok kaliteli oldugu icin yikandigi zaman hicbir leke kalmiyor dolayisiyla yepyeni duruyor. Ondeki ana tepsinin uzerinde bir tane de cikip makinede yikanabilen kucuk tepsi var (mavi renkli olan). Dolayisiyla ne kadar tepsi batarsa batsin onu aldiginizda ortalik temizleniveriyor hemen.

Ilk kati gidaya gectiginiz donemden itibaren hatta biberonla mama verenler icin daha da erken donemden itibaren kullanilabilir. En onemli faydasi cocugun fazla kipirdamasina izin vermediginden zaten elleriniz yemek, kasik, peceteyle dolu oldugundan bir de minik kuzuyu sabit tutmak icin cabalamiyorsunuz. Biraz daha buyuyunce de cocuklar genelde kendi baslarina yemek istiyor her seyi. Ben de Zumrayi oturtuyorum sonra da plastik tabagin icine yemegi parcalayarak koyuyorum eline bir catal, artik kendi kendine doke saca yiyor:)) Hatta bazen mama sandalyesini altina da bir ortu seriyorum o zaman topitopum tamamen istedigi sekilde yemekte ozgur oluyor...

5 comments:

  1. Canim bu mama sandalyesinin markasi ne? anladigim kadariyla baya memnunsunuz, biz de bundan alabiliriz 5-6 aylik oldugunda.

    ReplyDelete
  2. topitopun demek :))
    bu arada meslegini de icra ettiginin farkindasin dimi :)) cocugum olsa hemen gider alirdim bu mama sandalyesinden ikna oldum yani :P

    ReplyDelete
  3. Pirlanta kutucum, markasi Fisher-Price Precious Planet Highchair. Ne kadar reklam yapmadan objektif bilgi vermeye calissam da oyle olu galiba:)

    ReplyDelete
  4. Tombisligi (gerci pek kalmadi) ve tatliligi (tabi bu bana gore) topitopu andiriyor ne yapayim:))

    Fattoshcum her ne kadar genel bilgi vermeye calissam da tabi ki kendiminkini daha iyi bildigimden biraz oyle oldu.Ikna edici olmak guzel tabi:)) Demek ki burdan sunu cikarabiliriz insan kendisinin bizzat kullandigi seyi daha iyi pazarlayabilir!

    ReplyDelete