Oct 30, 2012

Mevsimler Calismasi

Daha zaman kavrami tam oturmamis Zumra'ya, mevsimleri nasil ogretebilirim diye dusundum. Malum bu yastaki cocuklarin daha yeni yeni dun, bugun, yarin kavramlari olusuyor, 1 hafta oncesi ve sonrasi ise belirsiz. Zumra 3 ay onceyi anlatirken de 1 hafta onceyi anlatirken de ayni kelimeyi kullaniyor: oncesinden:)) Mevsimleri ogrenmesi ise etrafinda olup bitenlere anlam verebilmesi acisindan bence cok onemli. Cunku hayatimizin her asamasi etkileniyor icinde bulundugumuz mevsimden. En basta kiyafetlerimiz, yazliklari kaldirip, kislik kiyafetlerimizi cikardik. Sonra etrafinda gordugu agaclar, su an sonbahar olduugu icin mesela yapraklarini dokuyorlar. Onceden karda cekilmis fotograflari gorunce bize soruyor ne zaman kar yagacak diye, ya da ne zaman denize tekrar gidecegiz diye bu sorularin cevaplari hep mevsimlerde gizli. Ben de daha gorsel olmasi bakimindan bir kagit hazirladim ve renkli cikti alip odasina astim. Aslinda amacimda daha buyugunu hazirlamakti, hatta aylari da icinde barindiran ve ortada bir okla hangi aydaysak onun uzerine getirdigimiz bir sey yapmakti ama su anki zamanimla ancak bu kadarini hazirlayabildim. Arada beraber konusuyoruz uzerinde, ya da bir konu oldugunda hemen uzerinde gidip su an burdayiz sonra kis olacak vs vs diye kafasinda bir sablon olusmasini saglamaya calisiyorum. Bu yas grubunda cocuklari olanlara fikir olabilir, ya da sizlerin daha baska fikirleri varsa paylasabilirsiniz.

No comments:

Post a Comment