Jun 19, 2009

Epidural Anestezi


Turkiye'ye gitmemize gunler kala burdan ayrilmadan yapacak o kadar cok is oldugundan yazacak cok sey kafamda olmasina ragmen yazmaya firsat olmuyor bir turlu. 4.5 ayini dolduran canim kizim artik iyice agu gugu seslerini cikarmaya basladi. Onceden ellerini tek tek agzina sokmaya calisirken artik ellerini birbirine kenetleyip ikisini beraber sokmaya calisiyor:) Surekli oturmak istiyor canimcim. En buyuk zevklerinden biri ellerinden tutulup oturtulmak ve ayaga kaldirilmak tabi tombis popoyu kaldirabilirse...

Zumra'dan kisaca bahisten sonra epidural konusuna gelelim. Dogum oncesi arastirmamda faydasinin cok riskinin az oldugunu ogrenmistim. O yuzden dogum esnasinda tum olayi daha guzel an be an yasayabilmek icin epidural almaya karar vermekte pek tereddut etmedim.

Epidural omurilige enjekte edilen ve vucudun alt bolgesini uyusturmaya yarayan bir anestezi yontemi. Aslinda basit bir sey gibi gorunse de enjeksiyonun yapildigi yer omurilik yani cok hassas bir yer oldugu icin ancak bir anestezi uzmani tarafindan yapilmasi gerek. Epidural belden asagi kisminizi uyusturarak dogumun acisini degil de kendiniz uyanik oldugunuz icin guzel olan heyecanini yasamanizi sagliyor. Ama epiduralin calismadigi durumlar da olabiliyor, mesela bende oldugu gibi:( Epiduralin calismasindan dolayi tum dogum agrisini cekmekle kalmayarak dogum sonrasi epiduralin yan etkisi olan siddetli bas donmesini de yasadim. Sonra "blood patch" dedikleri yani cok hijyenik bir ortamda alinan kendi kanimin enjeksiyonun yapildigi yere "yama" yapilmasiyla cok sukur yan etkisi gecti. Tabi bu cok az insanda olusan bir yan etkiymis bir o yuzden gozunuz korkmasin ama yine de risklerini bilmekte fayda var diye dusunuyorum...

1 comment:

  1. ayyy Ebrucum bende de cok ise yaramadi bu epidural.sadece belimden asagisini karincali hissettim tam uyusmadi yani.cok sukur dogumdan sonra da bir yan etkisini gormedim.yanliz epiduralin omurilige verilme anida cok kotuydu,ben biraz gec karar verdigim icin epidural almaya,omurilige verilirken sancilarimda vardi ayni zamanda, uzman kimildamami soluyo ama ben sancilarimdan dolayi aci cekip hareketsiz duramiyodum:(
    biraz korkutucu oldu ama merak etmeyin bu acilarin hepsi en fazla bir gun sonra bitiyo (benim dogumum bir gunden fazla surdu yaklasik 27 saat)

    ReplyDelete