Nov 29, 2010

Bir dönüm noktasi: Tuvalet egitimi!!!

Eveeet anlasilacagi uzere biz de artik bu yolun yolcusuyuz. Bugun daha 3.gunumuz. Daha bir sey soylemek icin tabi cok erken. Bu arada tabi zavalli halilarin basina simdiden neler geldiii tahmin edebilirsiniz:)) Genel itibariyle 2 yas baslamak icin uygun kabul edilmisken okudugum bazi kaynaklarda baslama siniri 18 ay olarak soyleniyor. Aslinda benim niyetim oncelikle 2 yasini doldurmasiydi hatta biraz gecsin soyle bahara dogru baslarim diyordum ama birkac sey beni bu konuda tesviklendirdi. Mesela:

1-Tuvalet egitimine hazir olup olmadigi gostergelerinden bazilarinin Zumrada bulunmasi. Yani Zumranin ona daha once almis oldugum tuvalet halkasini cok sevmesi ve uzerinde oturmak konusunda hevesli olmasi. Yine pantolonunu indirip cekebilmeyi ogrenmesi. Ve islak ve kuru arasindaki farki ayirtedebilmesi gibi.
2-Tek kullanimlik cocuk bezlerinin aslinda cocuga zarar verebilecek kimyasallar icerdigini ogrenmem (aslinda bu oldukca farkli bir konu. Bunu ileri surenler bebegin dogusundan itibaren hic bez kullanmiyorlar. Ben bunu yapabilir miyim bilmiyorum.) Yine bu bezlerin cevreye verdigi zararlarin boyutlarini ogrenmem mesela kullanilan malzeme dogada 500 yilda ancak cozunebiliyormus.
3-Tabiiii anneanemizin burda olmasi ve onun oldukca hevesli olmasi (yoksa bunu en basa mi yazmaliydim:))
4- Cocuk buyudukce ikna etmenin daha zor olacagiyla ilgili gercek hayat hikayeleri duymam

Daha cok basinda olmamiza ragmen itiraf etmeliyim ki cok zor bir surec. Konustugum cogu anne bunu karsilastiklari en zor sey olarak tanimliyorlar. Iki saat binbir dille tuvalette oturup yapmayan cocuk kaldirdiginiz anda fisssh diye yere yapinca artik ne hissedersiniz bilmem:)) Simdilik sadece gun icerisinde baglamiyoruz yani uyurken hala beziyle. Gece icin cok da acele etmeyi dusunmuyorum, duyduguma gore 1 yil sonraya kadar beklenebilirmis. Ogrenme sureci de cocuktan cocuga oldukca degiskenlik gosteriyor 1-2 haftada ogrenebilenlerden tutun da 3 -6 ay surenler olabiliyormus. Hatta tekrar beze donenlerin sayisi da hic ama hic az degil. Ne diyelim insallah minik kuzum bu dagilimin sol ucunda yer alir ve geri donmek zorunda kalmayiz. Gelismeleri (tabi olursa) yine aktaracagim bizden ayrilmayin!!!



No comments:

Post a Comment